Vodňany komunikují s lidmi elektronicky

Vodňany komunikují s lidmi elektronicky

Vše o městě, od důležitých dokumentů z úřední desky až po jídelníček v základních školách, najdou lidé ve Vodňanech v novém elektronickém informačním kiosku. Ten je volně přístupný na hlavním náměstí. Jeho úkolem je především zrychlit úřední jednání a také pomoci s navigací turistům. S jeho pořízením pomohla městu Nadace ČEZ.

Na první pohled vypadá jako hodně zvětšený parkovací automat s obří dotykovou obrazovkou. Trvale před ním ale postávají skupinky lidí. Nejčastěji přitom ťukají na položku s nápisem „potřebuji vyřídit“. Kromě ní se jim ale zobrazuje třeba předpověď počasí, nebo aktuální informace o dění ve městě a okolí.

Cílem bylo zpřístupnit lidem všechny informace a pokyny k úředním jednáním a to bez ohledu na den, nebo dobu. A samozřejmě jsme k tomu přidali i úřední desku a řadu dalších informací, takže lidé nejsou odkázáni na úřední hodiny a nemusí ani nic složitě vyhledávat na internetu,“ vysvětluje pořízení digitálního informačního kiosku starosta Vodňan Václav Heřman.

Zařízení v hodnotě 662 tisíc korun má speciální úpravu proti vandalům a je monitorováno kamerami. Kromě servisu pro občany zahrnuje i nabídku informací a navigaci pro návštěvníky města. Částkou 215 tisíc na něj přispěla Nadace ČEZ.

Vodňany leží poměrně blízko elektrárny Temelín, takže městské projekty podporujeme dlouhodobě. A zaměřujeme se právě na pomoc lidem, což právě informační kiosek, dohromady s podporou turistického ruchu, splňuje,“ vysvětluje neobvyklou dotaci Petr Šuleř ze Skupiny ČEZ.

Funkčnost nového zařízení si může ve Vodňanech vyzkoušet kdokoliv. Jeho prostřednictvím se lidé ve třech jazycích dostanou k pokynům jak si vyřídit doklady, povolení či platby.  V základní nabídce ale nechybí ani úřední deska, kalendář akcí, nebo virtuální prohlídka a tipy na výlet.