Netradiční benefit využilo 500 zaměstnanců

Netradiční benefit využilo 500 zaměstnanců

Autobusem do práce, na kole zpět domů. Díky cyklobusům se takto mohli od dubna pohybovat zaměstnanci i dodavatelé elektrárny Temelín. Netradiční benefit letos využilo pět stovek lidí z jihočeské elektrárny. Ti při cestě zpět poměrně často využívali populární Vltavskou cyklostezku.

Návoz zaměstnanců do Temelína zajišťují autobusy na devíti linkách. Na pěti z nich mohli temelínští cyklisté umístit kolo do připravených držáků. Odpoledne už se domů dostávali už jen vlastními silami. „Buď jezdím po vedlejších silnicích, nebo sjedu dolů k Vltavě a do Budějovic pokračuji po krásné cyklostezce. Dost často je to ta nejpříjemnější část dne a navíc téměř nepřicházím o čas,“ řekl Antonín Drápela z útvaru Péče o zařízení.

Zaměstnanci v tomto případě využívají toho, že Temelín stojí přibližně 500 metrů nad mořem, zatímco například třicet kilometrů vzdálené České Budějovice jen asi 380 metrů. Zaměstnanci tedy spíše sjíždějí dolů, navíc na kole cestují za denního světla a mimo hlavní silniční tahy.

„Zavedení cyklobusů na vybraných linkách je především o bezpečnosti. Poměrně hodně zaměstnanců chce jezdit do práce na kole, ale brzy ráno bývá horší viditelnost, navíc nejkratší trasy jsou frekventované,“vysvětluje za ČEZ ředitel Temelína Bohdan Zronek.

Energetiky benefit nestál s výjimkou pořízení nosičů prakticky žádné náklady, jen velmi drobnou komplikací jsou mírně delší časy autobusů na vybraných zastávkách, kde se kola nakládají. Provoz cyklobusů ČEZ ukončil s nástupem chladného počasí, znovu se s nimi zaměstnanci setkají na jaře příštího roku.

 

 

Jaderná elektrárna Temelín vyrobila první elektřinu v prosinci 2000. V současnosti je největším zdrojem výroby elektřiny v České republice. Svojí bezpečnou a bezemisní produkcí kryje pětinu české spotřeby. V roce 2015 vyrobila 14,23 miliard kWh elektrické energie. Jižní Čechy by s elektřinou z Temelína vydržely téměř 4,5 roku, českým domácnostem by stačila na celý rok.