Dvě stě tisíc nebo tablet za fyzikální pokus

Dvě stě tisíc nebo tablet za fyzikální pokus

Dvě stě tisíc pro svoji školu, moderní tablet nebo prohlídku elektráren Skupiny ČEZ mohou vyhrát žáci středních základních a středních škol, kteří se přihlásí do čtvrtého ročníku soutěže Vím proč. Vstupenkou do soutěže je natočení zábavného videa s vlastními fyzikálními pokusy. Své nahrávky mohou žáci vkládat na www.vimproc.cz do konce března. Rozhodovat o vítězích bude odborná porota, ale i veřejnost prostřednictvím internetového hlasování.

V loňském ročníku se prosadili i Jihočeši. Jan Střeleček a Tomáš Konečný z českobudějovického Gymnázia J.V. Jirsíka s videem „Slzy vína“ získali vedle moderních tabletů také 200 tisíc pro svou školu na vybavení učebny pro výuku technických předmětů.

Do předchozích třech ročníků se zapojilo téměř 1 500 uživatelů, zájem je i mezi učiteli fyziky. Podle průzkumu autorů projektu web www.vimproc.cz aktivně využívá devadesát z oslovených 166 fyzikářů. I proto ČEZ pracuje na vylepšování stránek, kde jsou videa ukládána. Základní rozdělení je na výukovou a soutěžní část.Ve výukové části zůstávají všechna videa z minulých let seřazená od nejlépe hodnocených a dělená do kategorií odpovídajících učebním osnovám. „Věříme, že přehledné rozdělení videí usnadňuje učitelům jejich využívání. Každý si může vybrat pokusy, kterými obohatí hodiny fyziky, a mít je stále po ruce. Žáci mají v oblibě praktické ukázky, které pro ně mohou být srozumitelnější i zábavnější, když je vidí v provedení vrstevníků,“ vysvětluje Pavel Puff, manažer Útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ.

Skupina ČEZ na soutěži spolupracuje s provozovatelem kariérního portálu Jobs.cz - společností LMC, která má rozsáhlé zkušenosti s požadavky zaměstnavatelů a přehled o celkové situaci na pracovním trhu. „České firmy čelí kritickému nedostatku schopných, vysoce kvalifikovaných techniků. Věříme, že k dlouhodobějšímu zlepšení situace může přispět především atraktivnější výuka přírodovědných předmětů již na základních a středních školách. Právě projekty jako Vím proč jsou klíčem, jak zvýšit zájem nastupující generace o potřebná zaměření,“ říká Tomáš Ervín Dombrovský, analytik společnosti LMC.

Systematickému náboru a podpoře technického vzdělávání se ČEZ věnuje již od roku 1992. Podporuje například matematické a fyzikální olympiády. V rámci svého vzdělávacího programu Svět energie připravuje studijní materiály pro všechny typy škol a zapojuje své odborníky do výuky na vysokých školách.

Více informací na http://www.kdejinde.cz/cs/pedagogove/matematicke-a-fyzikalni-olympiady.html a na http://www.facebook.com/PracevCEZu